Wednesday, October 29, 2014

Presedintele




“Dragi compatrioti,

Sa conduci o tara precum Romania nu e un lucru ushor, desi poate asha pare si astfel multi ma invidiaza. E o lupta continua intre bine si rau, intre moralitate si obscenitate, intre generozitate si egoism. Intre a fi mai bun sau a fi reprezentant.

In fiecare dimineata ma uit in oglinda si incerc sa va vad pe voi, si sa fac ce ati face voi, in locul meu.

.... ....

Si aici incep problemele... 

Subconstient, fac eforturi sa imi spun sa fiu cinstit, dar va vad pe voi furand si atunci fur. Imi spun sa spun doar adevarul, dar va vad pe voi mintind si atunci mint. Imi spun sa imi suflec mainile si sa ma pun serios pe treaba dar va vad pe voi chiulind si atunci chiulesc si eu.

Imi spun sa am incredere in oameni, dar va vad pe voi inseland si atunci insel si eu. Imi spun sa imi asum in sfarsit niste responsabilitati, dar va vad pe voi descurcandu/va si atunci ma descurc si eu. Imi spun sa fiu optimist, sa am incredere in mine si in viata, dar va vad pe voi ingandurati si cruzi si fara de speranta si atunci imi pierd si eu speranta..

Intr/un final imi spun sa recunosc cand am gresit, cand am fost de vina, dar va vad pe voi aruncand vina pe altii si atunci, invariabil, indiscutabil si perfect logic, dau vina pe voi pentru cum am ajuns eu sa fiu. In mod evident, eu unul am incercat...

Cu sinceritate,

Presedintele vostru. Oricare.”

Jurnal (imaginar) de presedinte. Octombrie 29, 2014.


PS Populatia Romaniei a scazut sub 20 de milioane pentru prima data din 1969, de la 23 de milioane in 1992, adica cu aproximativ 13%. In toata istoria ei, incepand de la primul recensamant din 1866, in fiecare an si pana in 1992, populatia Romaniei a crescut, cu o singura exceptia si anume in perioada celui de/al doilea razboi mondial. Chiar si in timpul primului razboi mondial populatia Romaniei a fost in crestere...




No comments:

Post a Comment