Thursday, June 8, 2017



Jurnal de calatorie

























Philadelphia, PA

Prima parte.

Cateva impresii proaspete despre Philadelphia sau cat am reusit sa vad pana acum, cel putin.



Un zbor scurt si placut de doar o ora si jumatate din Toronto. Am fost impresionat de calitatea si varietatea serviciilor inca din avion, unde am beneficiat –ce-i drept contra cost- de acces la internet. Conexiune buna, rapida, excelent pentru emailuri importante, mesagerie si bineinteles facebookI

Aeroportul din Philadelphia e unul vechi si in mod clar ar beneficia de ceva upgrade-uri. Oricum este foarte functional si usor de inteles. Cand am ajuns la Hertz unde aveam rezervata o masina mi s-a spus sa aleg ce vreau eu dintr-un sir de masini parcate pe doua coloane! Pana sa ma dezmeticesc ramasese doar un Nissan Maxima! La iesire insa, fiind intrebat daca sunt multumit de selectie am spus ca mi-ar fi placut un Jaguar, asa cum au ales cei de dinaintea mea. Dupâ cinci minute plecam de acolo la bordul –literalmente- unui Jaguar XF 3.5t nou nout! Cum sa nu iti placa Philadelphia!?

Orasul este vechi, la fel si strazile. Foarte multa vegetatie, pe alocuri destul de neingrijita si prafuita iar unele cartiere par de nefrecventat, calitatea proasta a strazilor si mizeria de pe jos precum si gradul avansat de uzura al unor cladiri contrasteaza evident cu luxul masinii ce o conduc. Contrasteaza si cu standardul Canadian cu care sunt obisnuit, sper doar ca centrul orasului si locurile pe care nu le-am vazut pana acum sa fie altfel.

Later edit: aici in Spring House, unde sunt acum, déjà se vede o schimbare mult in bine: strazi mai curate, gradini mai ingrijite, vegetatia desi bogata si luxurianta pare elegant tinuta sub control.

La fel ca si in Canada, un mare oras precum Philadelphia (sau ca sa folosesc exemplul Canadian, Toronto) este de fapt o mare ingramadeala de localitati mici care au fost unite sub un nume unic. Spre comparatie, Galatiul e Galati, indifferent in ce cartier esti, Bucurestiul la fel.

In Philadelphia insa Fort Washington, Willow Grove, Spring House sau Horsham de exemplu sunt toate Philadelphia, insirate pe o distanta de doar cativa km intre ele.

Hotelul e bun, servicii complete, mancare buna dar nu foarte ieftina, piscina, sala, jacuzi. Asa cum spuneam, serviciile sunt foarte bune si se vede straduinta de a le pastra bune sau chiar imbunatati.

Deocamdata atat, in weekend urmeaza sa vad mai in detalii orasul si cateva obiective principale precum centrul orasului sau celebrele scari unde Rocky Balboa se antrena inainte de meciuri. Sau faimosul Liberty Bell, care anunta cetatenii orasului si tarii, pentru prima data, in 8 Iulie 1776, din turnul Independence Hall, ca urmeaza discursul declaratiei de independenta tinut de colonelul John Nixon. Practic inceputul Americii moderne pe care o stim cu totii astazi, ca si stat independent.

I’m looking forward for the weekend, cum ar spune americanul dar sper ca primele ore ale diminetii de sambata sa le petrec totusi la televizor. Si sa ma uit la tenis.

Lucian Vasiliu

Spring House, PA



Iunie 07, 2017.

No comments:

Post a Comment